Kies uw kantoor

Als u kantoren in België moet vinden, zult u worden geconfronteerd met de moeilijkheid om aantrekkelijke aanbiedingen te vinden via de traditionele middelen van onroerendgoedadvertenties. Vaak is de kwaliteit van de kantoren er niet en is het budget te hoog voor de geboden service.

Onze ambitie is om u de middelen te geven om het beste marktaanbod te vinden op het gebied van flexibiliteit en werkcomfort. Onze aanbevelingen en onze aandacht voor detail zouden u moeten verlichten en u moeten helpen bij het kiezen van uw werkende oplossing.

De locatie van een kantoor in Brussel

Wat zijn de criteria om rekening mee te houden om een ​​kantoor in Brussel te vinden? De Belgische hoofdstad biedt een kantooraanbod dat groot genoeg is om aan alle behoeften te voldoen, maar tegen verschillende prijzen. De prijzen van kantoorruimte te huur variëren aanzienlijk naargelang de wijken van de hoofdstad, de hoogste prijzen zijn duidelijk te vinden in het stadscentrum dat gewoonlijk Brussel 1000 wordt genoemd vanwege de postcode van dit centrale district.

Zelfstandigen hebben een klein budget te besteden aan hun kantoor. De wijken waarnaar de zelfstandigen verhuizen om een ​​kantooropportuniteit te vinden die toegankelijk is met een beperkt budget, zijn Anderlecht of Sint-Jans-Molenbeek. Het grootste nadeel van deze gebieden is de aansluiting op het openbaar vervoer. Als u kantoren in Brussel wilt huren, moet u uw prioriteiten duidelijk definiëren om uw kantoorzoekopdrachten te begeleiden.

Om vertrouwd te raken met de wijken van Brussel, raden wij u aan om op deze site over de wijken van Brussel te bladeren.

Skyline kantoren Brussel
Skyline kantoren Brussel

Financieel budget voor een nieuwe verhuur

Nieuwe kantoorruimte huren is een dure financiële verplichting bij het aangaan van een nieuwe huurovereenkomst. Als u een woning huurt, moet u een budget plannen voor:

  • Betaal de maandelijkse huur;
  • Betaal de huurlasten;
  • Kantoorruimtes inrichten;
  • De verschillende exploitatiecontracten afsluiten en betalen, zoals: elektriciteit, verwarming, verzekering, beveiliging, etc.
  • Blokkeer een bedrag dat overeenkomt met 3 maanden huur onder de huurwaarborg om aan de verplichtingen jegens de verhuurder te voldoen.

Wat dit laatste punt betreft, vertegenwoordigt de aanbetaling op een geblokkeerde rekening voor 3 maanden huur het grootste deel van het budget. Dit bedrag wordt gebruikt om de eigenaar van de kantoren te garanderen dat de huurder voldoet aan zijn contractuele verplichtingen om het pand te huren en te onderhouden.

Er zijn oplossingen om 3 maanden huur onder de huurwaarborg niet te moeten blokkeren, we raden u bijvoorbeeld aan om gespecialiseerde sites te raadplegen over de garantie.

Wonen en werken in de Europese hoofdstad

Zoals eerder vermeld, variëren de huurprijzen in Brussel aanzienlijk, afhankelijk van de ligging van de kantoren, maar ook van de uitrusting van het kantoor en de verbindingen met het openbaar vervoer waarvan het profiteert. Gelukkig is Brussel anders dan de meeste grote Belgische steden en biedt het mogelijkheden om in heel wat verschillende buurten kantoren te vinden met geschikte ruimte, apparatuur en locatie.

Het oostelijk deel van het stadscentrum biedt in absolute termen de beste locaties. Juist in deze centrale wijk bevinden zich de talrijke gebouwen van de Europese instellingen en een groot aantal hoofdkantoren van grote bedrijven.

Heeft de kantoren van zijn bedrijf in Brussel

Brusselse bedrijven genieten veel voordelen van hun verblijf in deze Europese hoofdstad. De stad heeft een historische maar ook geavanceerde infrastructuur dankzij Belgisch talent voor architectuur. De Belgische hoofdstad heeft ook de hoogste dichtheid aan academici en onderzoekers in België. Hierdoor kunnen bedrijven onder meer hooggekwalificeerde executives aanwerven en vacatures vervullen met jonge afgestudeerden van grote universiteiten zoals de Solvay Business School.

Naast deze voordelen biedt Brussel vooral een internationale perceptie , die voor veel bedrijven belangrijk is. Door de vestiging van Europese instellingen in de hoofdstad heeft de hoofdstad nieuwe grenzen kunnen overschrijden. Brussel profiteert ook van een combinatie van bedrijven van elke omvang, dynamische start-ups en industriële bedrijven, wat een kracht is voor innovatie.

Zakendoen in Brussel

Oprichtende ondernemers en ondernemers hebben het goed in Brussel. Ze krijgen toegang tot tal van netwerken van business angels en internationale investeringsholdings. Het aantal kantoorhuurovereenkomsten nam gestaag toe tot 2020. Verhuurders die klassieke huurovereenkomsten voor negen jaar aanbieden, moeten zich aanpassen aan start-ups die geneigd zijn om kortere huurovereenkomsten te willen.

Ondernemers met beperkte middelen om de verbintenissen om kantoorruimte te nemen te financieren, kunnen altijd een geschikt kantoor in Brussel vinden via verschillende alternatieven. De stad biedt innovatieve coworking-ruimtes of klassieke aanbiedingen voor zakencentra.

Zoek naar aanbiedingen voor kantoorhuur

Het vinden van kantoren via makelaars is niet altijd nodig als men geld wil besparen bij het opstarten van de installatie in nieuwe kantoren. Onderzoek kan worden gedaan door middel van nieuwe online informatiemiddelen en door middel van innovatieve aanbiedingen voor zakelijke hosting.

De prijs is niet onderhandelbaar voor huurders

De afgelopen twee decennia werd de kantoorhuurmarkt in Brussel als gunstig beschouwd voor huurders. Hierdoor hadden de huurders een verhoudingsgewijs ruime onderhandelingsmarge met betrekking tot de looptijd, huurprijs en alle andere voorwaarden van de huurovereenkomst. De afgelopen jaren is de situatie veranderd: de positie van huurders is verzwakt en verhuurders hebben nu meer gewicht. Dit maakt het aanbod van coworking-serviceproviders des te belangrijker.

Neem contact met ons op voor exclusief advies!

Wij staan ​​tot uw beschikking om de beste kantoorgelegenheid voor u te vinden, in overeenstemming met uw behoeften en de doelstellingen van uw professionele activiteit.